Jag är nu examinerad personalvetare till sommaren (får examen i socialpsykologi), och har planer på att åka utomlands för att plugga. Det finns ju så många olika alternativ, särskilt för en som jag som är ny för arbetsmarknaden över huvudtaget, på hur man kan ta sig framåt.
En utbildning utomlands kan ju innebära ganska mycket, jag hade tänkt åka till Spanien för att plugga spanska. Finns det stor efterfrågan är min huvudfråga hos arbetsgivare på hr-delen av utlandstalande, spansktalande?
Jag håller på att väga mina alternativ, mer avancerade studier i organisation och ledarskap verkar inte helt lätt att få?
Det jag undrar är helt enkelt om jag gör rätt i att åka iväg till Spanien för att plugga spanska, det kanske ger mig jättemycket, eller om det finns helt andra alternativ som slår detta allt högre. Notera att jag är 21 år och att det är i sommar/höst jag tänkt åka :)
Jag tror det blir allt viktigare med spetskompetenser inom HR som tex. språkfärdigheter. Samtidigt är det nog viktigt att göra medvetna val när man nischar sig och ställa sig frågan; vill jag grena ut åt den här riktningen? Jag känner dock inte till hur efterfrågan på spansk-talande HR-personer ser ut om ett par år.
Mest vinst vore det väl annars i att åka till Kina :)