Hej!
Citat och bevingade ord kan inspirera och väcka tankar.
Vilket är ditt favoritcitat och varför?
Svara direkt här i forumet! Ett urval av dessa kommer att publiceras tillsammans med ditt namn och bild i P&L nr 7/8!
Taggar:
Permalänk Svar från Bengt Alvång hos 29 Juli 2010 på 15.11
Permalänk Svar från Carl Stern hos 5 Oktober 2010 på 20.59
Permalänk Svar från Jennie Jensen hos 6 Oktober 2010 på 11.24
Permalänk Svar från Camilla Persson hos 4 Januari 2011 på 14.14 "Betrakta aldrig studier som en plikt, utan som en avundsvärd chans att lära känna den befriande influensen av skönhet i själens kungarike, för din egen personliga glädjes skull och för samhällets vinst som ditt senare arbete tillför"
- Albert Einstein
Detta citat har vi på Karriärcentersidan på Lunds Tekniska Högskola. Citatet är för mig en stark påminnelse om varför universitet och högskolor finns till överhuvudtaget och varför jag går till jobbet på morgnarna.
Permalänk Svar från Markus Amanto hos 13 Januari 2011 på 10.15 "Om du planerar för ett år - så ris, för ett decennium - plantera träd, för en livstid - utbilda människor" (Kinesiskt ordspråk enligt uppgift)
Jag tycker det på ett enkelt tydliggör hur viktig utveckling av den mänskliga resursen är för långsiktigheten. Samtidigt visar det ju också att vi emellan varven och behöver plantera ris på kortare sikt för att ha något att livnära oss på.
"The first rule is: Trust yourself. And what I mean by that is, so many young people are getting so much advice from their parents and from their teachers and from everyone. But what is most important is that you have to dig deep down, dig deep down and ask yourselves, who do you want to be? Not what, but who.
And I'm talking about not what your parents and teachers want you to be, but you. I’m talking about figuring out for yourselves what makes you happy, no matter how crazy it may sound to other people."
- Arnold Schwarzenegger
Permalänk Svar från Rickard Eriksson hos 6 December 2011 på 11.39 Jag har redan svarat på denna tråd en gång, men måste få lägga till en till favorit. Den är 1:37 in i videon som jag infogat nedan
" It's a lie to think that you're not good enough. It's a lie to think that you're not worth anything."
Jag såg inte den här tråden förrän nu, men måste ändå lägga in ett av mina favoritcitat. Det kommer inte från någon känd uppfinnare, politiker eller filosof, utan ifrån serien "Sally" (skriven av Ulf Malmros). Citatet har följt mig sedan serien sändes på SVT 1999. När det går trögt och kämpigt går det alltid att tänka om, ta nya tag och hitta en lösning.
Och som vi alla vet, det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!
- Sally Santesson
"Tålamod är bittert, men ger söta frukter"
MVH Sture Ragnehag
"Excellence is not a skill - It's an attitude"
/Ralph Marston
Jag tycker att citatet ger bra vägledning till framgång. Det är viktigt att ha en positiv och målinriktad attityd!
Permalänk Svar från Peter Wilén hos 7 Februari 2012 på 9.33 Ett citat som ligger mig varmt om hjärtat som också präglar mitt eget yrkesval är:
"När vi önskar andra människor framgång belönas vi med att själva må bättre…"
Därför jobbar jag med coaching och utbildning inom sälj och ledarskap.
© 2012 Created by Fredrik Johnsson.
Drivs med tekniken bakom
.