Hej alla kloka HR-människor! Jag undrar om någon härinne skulle kunna hjälpa mig med lite information gällande affärssystemen SAP och HCM eller liknande.

Vart kan man hitta dessa program?

Finns det någon som erbjuder kurser i dessa system till någorlunda vettiga priser?

Som ni märker så råder det en del oklarheter från min sida gällande detta så jag vore mycket tacksam för några svar.

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Filip Andersson

Visningar: 178

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej Philip!

Vet inte vad du egentligen söker men ett affärssystem för Talent Management från HeadCom kan jag erbjuda dig. Ett komplett system för kompetensinventering, validering och kompetensutveckling. Innehåller även poänglönesystem samt en normal HR modul med många funktioner. Och det bästa av allt, ett helt komplett kurssystem inkluderat med över 30 kurser med tillhörande chefsmanualer och guider. Läs mer på www.torsviken.eu samt www.headcomsverige.se

Vi hörs!

Mårten Hellgren

SAP HR - är världens i särklass största HCM (Human Cap. Management) system.

Systemet täcker allt från Bas HR och erbjuder en heltäckande och helt integrerad Talent Management.

Tillika stödjer SAP Lön lönespecifika krav/regler/kollektivavtal etc för över 50 olika länder (inkl samtliga Nordiska).

SAP HR & Lön supporterar 37 olika språk.

SAPs största inplementationspartner i världen NorthgateArinso (www.ngahr.com).

I Norden har NGA infört SAP HCM & Lön vid bolag/organisationer allt från över 10.000 - 150 anställda.

Hoppas det var tll hjälp

Mvh Björn Tellberg - Sverigechef NGA

Hej Björn, precis som Tellberg på NGA säger är SAP megastort o har funktionalitet för de flesta HCM Processer, men...P g a ålderstigen teknik - går ej att använda optimalt - med varierande SAP versioner, som ALLA har, är det ytterst få som använder SAP HCM till strategisk/affärskritisk HCM i Norden. SAP har nu lagt ett bud på SuccessFactors, världens bästa verktyg för Perf Mnmgt enligt Gartner, och då blir kombinationen SAP+ SuccessFactors oslagbar!!

www.successfactors.se

Lycka Till!!

RSS

© 2012   Created by Fredrik Johnsson.   Drivs med tekniken bakom .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor