Okategoriserade (66)

Diskussioner Svar Senaste aktivitet

Klädpolicy

Hej!   Har ni någon skriftlig klädpolicy på ert företag? Jag arbetar på en kommunförvaltning och vi har ett behov av att uppdatera och skri…

Startad av Sofie Ferm

3 Jun 4, 2012
Inlägg av Sofie Ferm

Vabba barn och jobba samtidigt?

Jag ska delta i ett seminarium om att vabba+jobba=vobba med Unionen. Min roll blir att beskriva vad arbetsgivare/ledning/HR tycker om vobba…

Startad av Jennie Jensen

1 Apr 29, 2012
Inlägg av Jonas Gustafsson

För få vikarier - är det HR:s fel?

Tre av fyra tjänstemän som är hemma för vård av sjukt barn jobbar under tiden, hälften gör det alltid eller ofta. Den vanligaste anledninge…

Startad av Jennie Jensen

1 Mar 24, 2012
Inlägg av Charlotte Hooft

Anbefalte tilbydere av juridiske HR-produkter?

Tjena! Jeg arbeider i et norsk selskap som vurderer å utvide virksomheten til Sverige, og lurer i den forbindelse på om noen her inne kan h…

Startad av Marius Birkenes

0 Mar 1, 2012

Enkätfråga: Ditt favoritcitat med motivering

Hej! Citat och bevingade ord kan inspirera och väcka tankar.Vilket är ditt favoritcitat och varför?   Svara direkt här i forumet! Ett urval…

Startad av Jennie Jensen

24 Feb 7, 2012
Inlägg av Peter Wilén

"Skarpa" uppdrag sökes till P-programmet GBG

P-programmet Göteborg söker ”skarpa uppdrag” Behöver ditt företag göra en kompetensinventering, se över rekryteringskostnader, kartlägga…

Startad av Programsamordnare P-program GBG

2 Nov 21, 2011
Inlägg av Programsamordnare P-program GBG

Gåva vid 50 års födelsedag

Hej på er! Hur mycket brukar ni handla för när en anställd fyller 50? Har ni ett fastställt belopp eller agerar ni beroende på hur "viktig"…

Startad av Helena Stenbeck Nilsson

5 Nov 18, 2011
Inlägg av Helena Stenbeck Nilsson

Intresserad av ledarskap?

Välkommen till Parageras frukostseminarium i Linköping! Intresserad av ledarskap? Den 29/11 kl 08:00 är det frukostseminarium på temat "Hur…

Startad av Magnus Petersson

0 Nov 14, 2011

Employer Branding i Gbg

Har bara sett utbildningar i Sthlm gällande detta. Finns det någon kurs i Göteborg?

Startad av Egil Axelsson

4 Okt 26, 2011
Inlägg av Egil Axelsson

Projektledarutbildning sökes

Jag letar efter en bra kurs/utbildning i projektledning för ett par medarbetare. Är det någon utav er här som kan ge tips/rekommendera en…

Startad av Camilla Olsson

3 Sep 7, 2011
Inlägg av Magnus Petersson

RSS

© 2014   Created by Fredrik Johnsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor